ابن مـــــصـــــر (عبد الحميد)
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

ابن مـــــصـــــر (عبد الحميد)

نأسف لايمكنك مشاهدة بقية المواضيع الا بعد التسجيل

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

لبيك عبدى الله قمة فى الرحمة

كاتب الموضوعرسالة
Admin
المدير العام
المدير العام

المساهمات : 247

لبيك عبدى الله قمة فى الرحمة Empty
مُساهمةموضوع: لبيك عبدى الله قمة فى الرحمة   لبيك عبدى الله قمة فى الرحمة I_icon_minitimeالإثنين يونيو 16, 2008 8:13 am

دايما اوي بيعجبني حديث للنبي صلى الله عليه وسلم يقول فيه : " يرفع العبد يديه الى السماء وهو عاصي فيقول يا رب .. فتحجب الملائكة صوته فيكررها في الثانية ويقول يا رب فتحجب الملائكة صوته فيكررها في الثالثة ويقول يارب فتحجب الملائكة صوته فيكررها في الرابعة ويقول يا رب فيقول المولى عز وجل : الى متى تحجبون صوت عبدي عني لبيك عبدي لبيك عبدي لبيك عبدي لبيك عبدي "

يااااااااااااااا الله من يقول مين لبيك الله تعالى بعظمته وبجلاله والمتنزه عن كل شئ هو من يقول للعباد لبيك فاي رحمة واي حب هذا ولا يوجد ذلك الا في شرعه جل وعلا .. بقى مين يقول للتاني لبيك انا كل ما اقرأ الحديث ده أو أفتكره أحس اني صغير اوي احس اني مكسوف منه اوي هاقله ايه لو قبضني الان وانا قاعد اكتب الكلمات دي هقله ايه على ذنوبي اللي مالهاش اول من اخر... هقله ايه لما يسألني عن شبابي ... هقله ايه لما يسألني عملت ايه للإسلام ... هقله ايه لما يسألني عملت ايه للدعوة ... هقله ايه لما يسألني عن حق حمل الامانة اللي شايلنها كلنا فوق كتافنا مش حاسين بيها ... هقله ايه ولا ايه بصراحة مش عارف .. بس انا عارف هقله دلوقتي ايه عارفين هاقله يا رب انا ماليش غيرك وماليش سند غيرك ولا عفو يعفوا عني ذنوبي غيرك ولا رحمن رحيم يرحمني غيرك ولا تواب يقبل توبتي دي غيرك ولا طاهر يطهرني غيرك ولا قوي يقويني على طاعتك غيرك فليس لي الا انت يا رب يعدل لي حالي المقلوب في دنيا الغرور فاللهم يا رب يا رب يا رب يا رب اعفوا عن عبدا عصاك وتاب اليك واناب وإرزقني اللهم الفهم الصحيح لدينك والاخلاص في القول والعمل وثبات على الحق لا احيد وتجرد لا يشوبه شائبة وثقة تترسخ في قلبي وعقلي وطاعة تقبلني بها وترفعني عندك درجات واخوة صادقة لا لمصلحة ولكن يملؤها حب غير مشروط وتضحية لدينك تقبلني بها شهيدا وده اللي انا عايزه يا رب .. اللهم اني عبدك فلا تحرمني عطفك وحنانك وعفوك فأنت ارحم على الوليد من امه يا رب يا رب يا رب يا رب إقبلني وإقبل كل من ينوب ويتوب اليك يا رب العالمين وإرزقني زوجة كالمرضية في صلاحها وجمالها ويكون لها رجاحة عقل وتكون أوابة اليك لتعينني على طاعتك يا رب العالمين فاللهم آميييييين
https://ebnmsr.hooxs.com

لبيك عبدى الله قمة فى الرحمة
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-